Skip to main content

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah Untuk Ibu Hamil.

Assalamualaikum & Salam sejahtera kepada pembaca blog Aisyah K.

Pejam celik sudah 15 Ramadan. Sekejap lagi sahaja akan tiba syawal pula. Bagaimana ibu hamil berpuasa? Ada alami masalah kulit kering tak? Mari baca perkongsian saya seterusnya.

Sebelum itu apa yang anda faham tentang kulit cantik? Adakah dengan makan vitamin kulit cantik terus boleh dapat kulit yang cantik dan sihat? Kulit cantik adalah kulit yang sihat dan berseri. Ianya mencerminkan kesihatan anda yang baik. 

Tidak sukar sebenarnya untuk anda memiliki kulit cantik idaman anda. Apa yang penting adalah anda perlu ada pengetahuan umum penjagaan kulit dan amalkan dengan kerap dalam rutin harian anda. 

Saya mahu fokuskan entri vitamin kulit cantik ini khusus bagi kaum wanita yang sedang hamil. Ibu - ibu hamil pasti ada pengalaman menghadapi masalah kulit muka sepanjang 9 bulan kehamilan.

Kulit kering ibu hamil

Masalah Kulit Kering & Kusam Ibu Hamil.

Bagaimana vitamin kulit cantik ini dapat membantu menyelesaikan masalah pada kulit terutamanya. Sebelum saya kongsikan dengan lebih lanjut, perlu difahami bahawa perubahan keadaan kulit muka adalah lumrah terjadi sekitar 90% wanita hamil. Ketika mengandung, banyak hormon berubah - ubah dan ianya sangat memberi kesan kepada keadaan kulit muka dan bahagian tubuh badan yang lain. Salah satu adalah kulit kering dan kusam.

Perubahan hormon menyebabkan kulit anda kehilangan elastasi dan kelembapan sehingga menyebabkan kulit seperti bersisik, gatal dan tidak nyaman. Kulit kering ketika hamil terjadi oleh kerana ibu kurang minum air dan juga jumlah air yang diperlukan akan meningkat dengan perkembangan bayi. Jika tidak mencukupi jumlah air, maka ibu hamil akan mengalami bibir dan kulit kering.

Masalah Kerap Muntah atau Morning Sickness.

Ibu hamil yang kerap muntah boleh menyebabkan tubuh badan mengalami dehadrasi yang tinggi. Begitu juga keadaan morning sickness yang teruk yang dialami ibu hamil menyebabkan tubuh badan tidak dapat menyerap air yang mencukupi sekaligus terjadinya masalah bibir dan kulit kering. Usah risau usah bimbang, vitamin cantik boleh membantu mengurangkan masalah ini.

Selain dari kurang minum air sepanjang 9 bulan hamil, ada beberapa punca lain yang menyebabkan kulit anda menjadi kering seperti:

- faktor cuaca yang terlalu panas atau terlalu sejuk

- guna produk penjagaan kulit yang kurang sesuai

- terdedah dengan cahaya matahari berlebihan

- jumlah kolagen yang merosot dengan peningkatan usia

Vitamin Kulit Cantik Untuk Masalah Kulit Kering.

Bagi menyelesaikan masalah kulit kering ini tidaklah memerlukan bajet yang terlalu tinggi. Setuju tak? 

Jom saya terangkan bagaimana vitamin kulit cantik iaitu ESP & Sustained Released Vita C Plus ini boleh menyelesaikan masalah kulit kering dan kembali sihat dan berseri raya nanti.

1. Protein ESP Menghasilkan Kulit Lebih Cantik.

Ibu hamil sangat memerlukan bekalan protein yang mencukupi dan berkualiti. Protein soya dalam ESP ini adalah paling terbaik untuk ibu hamil. Protein yang baik sangat penting untuk ibu hamil bagi membina sel - sel dan perkembangan tisu janin. Selain mendapat bekalan protein yang mencukupi, protein soya juga  adalah bangunan asas blok yang membina tisu sel kita. 

Kulit kita akan diperbaharui setiap 28 hari. Sekiranya ibu hamil mengambil protein harian seperti ESP yang mencukupi, maka kulit yang diperbaharui akan lebih cantik dengan menyingkirkan sel kulit yang mati.

Menarik bukan! Perkembangan & tumbesran bayi yang sihat dan disamping itu ibu hamil mendapat kulit cantik dan sihat secara tidak lansung dengan minuman harian ESP Shaklee ini.

2.    Kesihatan Imun dan Kulit Cantik Sihat dengan Sustained Release Vita C Plus.

Sepanjang 9 bulan hamil, tubuh badan ibu hamil sangat mudah dijangkiti dengan penyakit berjangkit seperti demam, batuk dan selsema. Secara umumnya tubuh badan manusia tidak boleh menghasilkan vitamin c secara semulajadi, maka pengambilan vitamin C shaklee ini sangat membantu tubuh badan mendapat bekalan vitamin C yang mencukupi setiap hari.

Konsep "Sustained" & "Release" Vita C Plus shaklee ini sangat bagus kerana ia akan membantu menyimpan vitamin C lebih lama dan akan dilepaskan setiap 5 jam sekali. Jika ibu hamil tidak sihat pun, proses penyembuhan tidak mengambil masa yang lama. Maka dengan itu kesihatan ibu hamil sepanjang usia kandungan 9 bulan sangat memberikan kesan secara tidak langsung kepada kesihatan & kelembapan kulit.

Vitamin kulit cantik ini secara semulajadi memang sangat diperlukan untuk mengekalkan lembapan kulit. Ibu hamil sihat kulit cantik berseri!.

Ibu Hamil Kulit Cantik: Masa ni dah 8 bulan

Langkah Tambahan Untuk Kesihatan Kulit.

Saya nak bagi sedikit tips tambahan untuk mendapat kulit yang cantik dan sihat selain amalkan vitamin kulit cantik ini sepanjang 9 bulan mengandung:

- Minum air secukupnya

- kurangkan pengambilan gula

- gunakan secara rutin harian produk penjagaan kulit Youth Shaklee - terbukti selamat untuk ibu mengandung gunakan setiap hari.

Youth skincare yang selamat

- brisk walk setiap hari sekurang - kurangnya 30 minit.

Rutin morning walk setiap pagi kulit cantik sihat


PROMOSI VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH!



Tepat pada masanya, bulan April 2023 ini Shaklee menawarkan penyelesaian bagi kebanyakan masalah kulit yang dihadapi oleh ibu hamil. Dengan bertemakan harga rahmah, saya perkenalkan Shaklee Healthy Rahmah Set atau nama lain adalah set vitamin kulit cantik harga rahmah.

Set ini mengandungi ESP  & Sustained Release Vita C Plus. Maka selepas ini ibu hamil NO MORE DRY SKIN!

Promosi HEALTHY RAHMAH ini terdapat dua (2) pilihan iaitu:

Healthy Rahmah Set A = ESP & Sustained Release Vita C Plus, hanya RM 99.00 sahaja.

Healthy Rahmahg Set B = ESP x 2, & Sustained Release Vita C Plus, hanya RM 188.00 sahaja.

Sangat rahmah dan jimat bagi ahli baru mendaftar, anda boleh membeli set - set ini bersama dengan keahlian percuma & dengan pembelian set B, anda juga boleh dapat penghantaran secara percuma sahaja. Best kan!


TESTIMONI VITAMIN KULIT CANTIK DENGAN ESP & SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS





Rasa teruja dan best tak selepas membaca empat testimoni kulit cantik dengan hanya 2 jenis vitamin ini sahaja. 2 jenis vitamin kulit cantik ini adalah pilihan ramai pengguna dan menjadi top seller di Shaklee sehingga ke hari ini. 


Kulit muka tanpa make up

Aisyah sendiri sudah mengamalkan vitamin kulit cantik ini 7 tahun yang lepas. Sangat berpuas hati apabila melihat hasilnya lebih - lebih lagi di awal usia 40-an. Bila kulit dah sihat tak perlu guna make - up yang terlalu banyak bagi menutup cela - cela atau kesan parut jerawat akibat kulit kering sebelum ini. Sungguh rahmah, sungguh jimat vitamin kulit cantik ini!


Kulit sihat perlukan nutrisi yang lengkap

Saya menjadikan rutin penjagaan kulit dengan produk penjagaan kulit Youth juga. Vitamin kulit cantik bagi penjagaan kulit dari dalam & youth ini penjagaan kulit dari luar. Kedua - duanya perlu diambil. Bagi yang baru nak mula membaiki masalah kulit kering ketika hamil boleh cuba dulu ESP & Sustained Release Vita C Plus dengan harga yang sangat rahmah ini!


Hubungi Aisyah K bagi mendapatkan konsultasi yang lebih terperinci dan lengkap mengikut keserasian & kesesuaian kuli anda. InsyaAllah.

#NextLevelBlogging
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#SetRahmahShaklee2023

_ _ _ _

Aisyah Kamaruzaman
No. Tel : +6013 -249 9392
Follow & Like FB : Aisyah Kamaruzaman
Hubungi saya untuk mengetahui tentang hamil, berpantang & menyusu dengan sihat & gembira dan juga peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.

----
PENAFIAN :
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

  1. Wah...terbaiklah..kulit muka sis makin glowing...

    ReplyDelete
  2. Terbaik sis cantik berseri dam sangat glowing, masa pregnant pun cantikkkkkk🥰

    ReplyDelete
  3. best sangat bila hamil kulit sihat dan cantik. Tambah bonus glowing lain macam.

    ReplyDelete
  4. Nice sharing Aisyah, memang glow glowing hasil 2 vitamin ni 🥰

    ReplyDelete
  5. Best sgt vitamin ni. Kulit kering kulit kusam kulit berminyak juga bagus consume vitamin ni sebab saya jenis kulit berminyak

    ReplyDelete
  6. Best kan...Makin berumur patut tau kena jg kulit...nak kne jg dr dalam

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, bestnya set shaklee ni.. memang nampak sangat glowing kulit sis aisyah.. tanpa make up pon tona kulit tu sekata je.. must grab la set ni time promo😍😍

    ReplyDelete
  8. seronokkan bila dapat healthy skin, rasa confident tu lain

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Hari Raya Open House Keluarga & Rakan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung setia blog Aisyah K. Panjang cuti raya kali ini. Bersambung pula dengan cuti hari pekerja & hari wesak. Aisyah tidak ambil cuti raya yang panjang tahun ini. Isnin - Rabu tempat kerja memang sudah bagi cuti. Maka hari Khamis terus masuk kerja. Boleh dikira berapa orang staf yang sudah mula bekerja.  Hari Raya Open House Bersama Dengan Keluarga Yang Paling Di Nantikan.  1 Syawal 1444H Aisyah berkesempatan solat sunat Aidilfitri di rumah mak abah di Seksyen 27 Shah Alam. Kali pertama sejak 5 tahun berkahwin. Berpagi - pagian ke rumah mak abah.  Hari raya pertama inilah open house Aisyah. Makan sama - sama dengan mak abah & adik beradik serta suami dan anak - anak. Cuma abang sulung beraya di Bentong, Pahang manakala kakak saya beraya di Johor (tak ingat nama kampung di sana 🤭). Menu utama sudah semestinya dari air tangan mak. Kuah lodeh. Ada banyak sayur dalam kuah lodeh. Itu yang sangat seronok makan menu kuah lodeh di pagi r

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te