Skip to main content

PENGALAMAN INDAH PERTAMA DI USIA 35 TAHUN

My 1st pregnancy journey at age 35 😊
Sepanjang 38 minggu mengandungkan MARYAM, الحمدلله tiada alahan & mengidam yang teruk. 1st time buat pregnancy test sendiri pada 31/12/2017. Seminggu selepas tu pegi buat check up dengan Dr O & G di KPJ Damansara. Dr bagi folic acid dulu & saya habiskan sebelum next appointment.
Next appointment,saya bagitahu kat Dr yang saya bercadang nak ambil set supplement shaklee utk ibu mengandung. Siap tunjuk kat Dr setiap satu supplement tersebut. الحمدلله Dr menggalakkan & memberi kebenaran utk saya ambil sepanjang tempoh mengandung. Dr ade juga suggest pada saya utk minum susu anmum, tapi kejap je minum sebab tgk byk sgt kandungan gula.
Setiap kali check up, الحمدلله bacaan tekanan darah sentiasa OK, hemoglobin pun OK. Perkembangan MARYAM dalam kandungan pun sentiasa OK. Syukur yang teramat sangat setiap kali check up semuanye dlm keadaan yg baik.
Tiada alahan teruk, cuma pening biasa jer. Masuk trimester ke 2 - 4 saya kekal cergas & sihat masih boleh buat kerja - kerja rumah dan masak utk dinner setiap hari selepas pulang dari tempat kerja di Klang especially masa bulan puasa. الحمدلله syukur sangat - sangat.
Dan......
Pada minggu ke 28, buat urine test utk check ade kencing manis or not sebab ade history keluarga. So confirm saya ade GDM ketika itu & terus set appointment dgn Dr bhgn dietitian di hospital yang same saya buat check up. Dipendekkan cerita Dr hanya suh saya kawal bacaan gula dengan beberapa cadangan diet yg sesuai utk ibu mengandung & keep on monitoring for 1 month tanpa perlu ambil insulin. الحمدلله suami saya pun ikut sama diet - sokongan moral 😍
Selain mengambil set supplement shaklee utk ibu mengandung, saya lebihkan juga makan ikan & daging ,buah - buahan, sayuran & hanya makan nasi 1 kali sehari shj.
Last check up on 15/8/2018 berat baby dah 3.4kg. Dr dah inform awal - awal yg saya 50% - 50% boleh bersalin normal or caesarean so Dr suh admit malam tu juga utk induce sebab baby dah besar mase tu (kesan dari GDM), contraction masih belum kuat lagi & “jalan” pun baru buka 1 cm. Nurse keep on monitor sampai esok pagi, contraction dah semakin kuat tapi “jalan” still in the poor progress (dlm hati duk ckp “anak mama nie syok sgt duduk dlm perut kot”). So Dr decide utk buat caesarean sebab saya dah start puasa dari malam tadi & x nak risiko saya akan penat utk push jika nak tunggu “jalan” buka (Dr O & G, Toh Puan Dr Maziah : pengalaman bersalin czer saya akan share kemudian ☺️)
Maryam binti Mohamed Tharmizy selamat dilahirkan pada 16082018 jam 11.14 pagi seberat 2.93kg. الحمدلله rendah shj bacaan kuning ketika itu sehingga pada hari discharge dari hospital. Nurse kat KPJ tanye “masa mengandung ada ambil supplement apa?” sebab mostly sepanjang nurse tu keje di wad bersalin, ramai baby yg bacaan kuning sgt tinggi sejurus selepas dilahirkan. So saya share la set supplement ibu mengandung dari Shaklee.

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Hari Raya Open House Keluarga & Rakan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung setia blog Aisyah K. Panjang cuti raya kali ini. Bersambung pula dengan cuti hari pekerja & hari wesak. Aisyah tidak ambil cuti raya yang panjang tahun ini. Isnin - Rabu tempat kerja memang sudah bagi cuti. Maka hari Khamis terus masuk kerja. Boleh dikira berapa orang staf yang sudah mula bekerja.  Hari Raya Open House Bersama Dengan Keluarga Yang Paling Di Nantikan.  1 Syawal 1444H Aisyah berkesempatan solat sunat Aidilfitri di rumah mak abah di Seksyen 27 Shah Alam. Kali pertama sejak 5 tahun berkahwin. Berpagi - pagian ke rumah mak abah.  Hari raya pertama inilah open house Aisyah. Makan sama - sama dengan mak abah & adik beradik serta suami dan anak - anak. Cuma abang sulung beraya di Bentong, Pahang manakala kakak saya beraya di Johor (tak ingat nama kampung di sana 🤭). Menu utama sudah semestinya dari air tangan mak. Kuah lodeh. Ada banyak sayur dalam kuah lodeh. Itu yang sangat seronok makan menu kuah lodeh di pagi r

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te