Skip to main content

Set Kurus Shaklee - Boleh Kurus Selepas Bersalin.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera kepada pengunjung blog Aisyah K. 

Enti kali ini aisyah nak berkongsi tentang set kurus shaklee & bagaimana ianya membantu momies untuk kembali mendapatkan berat badan yang ideal terutamanya selepas bersalin. Biasanya ibu - ibu selepas bersalin pastinya mahu dapatkan berat badan seperti sebelum mengandung kan..? Atau apa nutrisi yang diperlukan secukupnya bagi ibu yang sedang menyusukan anak, nak sangat elak rasa craving atau terlalu lapar selain buat intermittent fasting.

Ok, saya perkenalkan produk dalam set kurus shaklee secara terperinci yang boleh membantu & telah membantu ramai pengguna produk ini mencapai berat badan ideal. Set Kurus Shaklee ini didatangkan dalam set yang diberi nama "HELLO NEW YOU SET". Di akhir entri ni nanti saya akan kongiskan testimoni sebagai motivasi kita bersama.

Set Kurus Shaklee terdiri daripada CINCH Chocolate, Omega Guard, Lecithin & Herblax. Satu lagi adalah Vivix, yang ini saya cadangakan untuk diambil bersama set kurus shaklee ini sebagai booster yang pasti membantu melancarkan perjalanan bagi mendapatkan berat badan yang ideal & bentuk badan menawan dengan cara yang mampu dikekalkan.

SET KURUS SHAKLEE

Apa manfaat dan fungsi bagi setiap satu produk shaklee dalam set kurus shaklee yang saya cadangkan ini? Jom ketahui dengan secara umum dan lebih terperinci khusus untuk ibu selepas bersalin.

(1) CINCH Chocolate - Enak rasa coklatnya😋. Mengurangkan nafsu makan & kenyang lebih lama. "Inch loss" lebih cepat. Bantu kempiskan perut. Nak lagi mantapkan otot supaya tidak menggeleber selepas dah dapat inch loss tu, kena regularly bersenam. Contoh sit up.

Bagi ibu selepas bersalin - CINCH Chocolate ini boleh dijadikan sebagai snek. Lengkap dengan protein, vitamin, mineral, serat. Pengganti sarapan yang sangat enak tanpa kalori yang berlebihan. Sumber protien yang lengkap terutamanya bekalan semasa menyusukan anak. Mommies kembali kurus - anak pun menyusu dengan kenyang - mommies tak rasa lapar atau craving melampau. bestkann!!

(2) Herblax - Buang lemak dan toksin dari badan. Menjadikan badan lebih ringan dan cergas. Kasi cuci usus secara lembut & semulajadi. Usus bersih, perut pun rasa lebih selesa.

Bagi ibu selepas bersalin - Masalah sembilt sering dihadapi selepas bersalin. Herblax nie bantu elak sembelit ketika ibu berpantang.Untuk permulaan, ambil dose yang rendah 1- 2 biji sehari & lihat kesan pada bayi mommies yer. 

SET KURUS SHAKLEE

(3) Omega Guard - Membantu membakar lemak dalam organ & cepat kurus. Membantu masalah kolestrol. 

(4) Lecithin - Pengemulai lemak dalam salur darah. Bantu kurangkan sembelit. Membantu penyerapan vitamin larut lemak.

Bagi ibu selepas bersalin - Omega  Guard - Asid lemak omega 3 bantu meningkatkan bekalan DHA dalam otak ibu semasa hamil untuk elak post natal depression selepas bersalin (DHA dalam otak ibu merosot ketika hamil dan ketika menyusu, punca "mommy brain"). Lecithin -  bantu pecahkan lelemak susu. Bestkan..sambil dapat bantu turunkan berat badan, lecithin ni bagus jugak untuk perkembangan otak bayi, so boleh terus ambil even dah tak bengkak susu. 

Fokus utama set kurus shaklee ini untuk mommies nak turunkan & kawal berat badan. sangat berbaloi. 

SET KURUS SHAKLEE

(5) Vivix - Inilah booster untuk mommies semua kalau nak lebih lancar proses turun berat badan. Vivix lah jawapannya. Sumber polifenol yang ada dalam vivix ini yang banyak membantu proses turun berat badan dengan cara menghalang hormon estrogen :

(a) Polifenol inilah yang akan menghalang atau menyekat pertambahan melampau hormon estrogen bagi lelaki dan wanita. 

(b) Dalam erti kata lain, polifenol akan membantu menyeimbangkan kadar estrogen yang bersesuaian dengan keperluan badan seseorang. Bila hormon estrogen yang tinggi akan menyebabkan badan menyimpan lemak berlebihan. 

(c) Sebaliknya, apabila estrogen yang tidak diperlukan disekat atau dihalang, maka badan mula membina lebih banyak jisim otot. Lagi banyak otot kat badan kita, maka metabolisma tubuh akan meningkat. Tu pasal yang boleh nampak kurus tu.

Bagi ibu selepas bersalin - selain polifenol bantu sembuh luka selepas bersalin, ia melancarkan lagi proses menurunkan berat badan dengan kawal craving terutamanya sepanjang penyusuan yang tentunya akan buat mommies sentiasa rasa lapar. Sekarang usah risau, mommies sudah ada penyelesaian dengan set kurus shaklee ini.

BOOSTER SET KURUS SHAKLEE - MUST HAVE

Selain mengamalkan set kurus shaklee ini, bagi mendapatkan berat badan yang ideal & bentuk badan yang mantap, makan perlu dijaga, kena workout secara konsisten (briskwalk dalam 30 minit - 1 jam setiap hari) & kualiti tidur mommies setiap hari juga perlu dijaga.  Kalau tak cukup tidur dan rehat pun boleh mengganggu proses penurunan berat badan. 

Ingat set kurus shaklee, ingatlah cinch chocolate + omega guard + lecithin + herblax + VIVIX ya.

Mesti mommies semua nak tengok real people with the real result selepas guna secara berterusan set kurus shaklee ini kan. Saya kongsikan disini untuk menjadi motivasi semua mommies.

SET KURUS SHAKLEE : REAL PEOPLE REAL RESULT

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023.

Aisyah Kamaruzaman
No. Tel : +6013 -249 9392
Follow & Like FB : Aisyah Kamaruzaman
Hubungi saya untuk mengetahui tentang hamil, berpantang & menyusu dengan sihat & gembira dan juga peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.

----
PENAFIAN :
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

  1. terbaik info aisyah share ni, ramai ibu2 struggle nak kurus lepas bersalin!

    ReplyDelete
  2. dah ade set kurus shaklee nie lebih memudahkan ibu lepas bersalin nak kurus!!..yeay

    ReplyDelete
  3. Bukan setakat kurus jer dapat, yg pasti dgn Vivix tu jadi lebih sihat 🥰

    ReplyDelete
  4. Tak perlu risau, bila you menyusu sambil consume nutrisi set kurus Shaklee ni nanti tak sedar pun dah kurus nanti. Yes lebih mudah gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mengujakan bila tiba - tiba dah kurus!!

      Delete
  5. sekarang ni, diet pun dah macam-macam yang ada. nasib baik set kurus shaklee juga yang bagi kesan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te

Amalan Gaya Hidup Sihat Ibu Hamil, Menyusu & Berpantang.

Mana satu pilihan anda?A atau B? (A) Ibu cepat lapar        Ibu kerap makan        Berat badan ibu bertambah        Berat badan ibu sukar nak turun        Ibu moody        Ibu lesu  Atau, (B) Tidak ada lagi masalah susu merudum        Ibu lebih cergas        Bayi lebih tenang (sebab cukup susu)        Ibu lebih ceria (sebab bayi tenang)        Bayi membesar elok, ibu tidak mereput, segar dan berseri. Pastinya mesti ramai yang memilih (B) tetapi bagaimana pula caranya? Saya akan kongsikan amalan gaya hidup sihat berdasarkan pengalaman saya menyusu & berpantang dua orang puteri, Maryam & Khadeeja di usia lewat 30.  Sekarang berusia 40 tahun. Bagi tahu awal - awal umur supaya anda juga akan rasa mampu menjalani dan melakukan amalan gaya hidup sihat seperti saya insyaAllah. Sebelum itu saya kongsikan terlebih dahulu apa rutin sebagai ibu yang bekerja, menyusukan anak & ketika berpantang selepas bersalin. Rutin Ibu Bekerja & Menyusukan Anak .  Bangun seawal pukul 4.30 pagi