Skip to main content

CoQ10 Wajib Ambil Jika Mahu Ikhtiar Hamil.

Gitu sekali tajuk entri blogku.

Tapi, ya memang betul. Jika anda adalah antara yang sedang ikhtiar untuk hamil sangat wajib amalkan CoQ10 ini setiap hari atau setiap kali kitaran haid bulanan isteri anda.

Opps, bukan hanya isteri sahaja yang perlu ambil & amalkan, encik suami pun sama ya. Sebab ushah untuk ikhiar hamil mesti datang dari kedua belah pihak. Setuju tak?
Mari teruskan pembacaan.
Apa itu Coenzyme (CoQ10)?

CoQ10 merupakan zat makanan larut minyak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungi dengan lebih baik. Coenzyme Q10 ini adalah salah satu vitamin yang amat disarankan diamalkan untuk meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita.

CoQ10 adalah sebahagian daripada rantai pengangkutan elektron yang bertanggungjawab untuk menjana tenaga dalam sel - sel kita.

Ianya juga berfungsi sebagai antioksidan, mengurangkan kesan merosakkan radikal bebas pada sistem pembiakan. 

Semakin kita meningkat usia, tahap CoQ10 secara semulajadi akan berkurang. Dengan tenaga yang berkurang untuk "jentera" sel pembahagi, lebih banyak kesilapan boleh berlaku dalam pembahagian maklumat genetik, yang membawa kepada kadar genetik abnormal yang tinggi.

Proses - proses berkaitan dengan perkembangan embrio tidak dapat bekerja keras kerana proses ini memerlukan jumlah tenaga yang tinggi.

Berapakah Jumlah Pengambilan Dietari Coenzyme Q10 Yang Kita Perlukan?
Jumlah pengambilan CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Pengambilan dietari harian ini dapat membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh badan anda.

Keupayaan tubuh badan kita menghasilkan CoQ10 akan menurun seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup. Tahap tertinggi CoQ10 adalah di usia 20 tahun dan akan menurun bila masuk ke usia 40 tahun.
Apa Kaitan CoQ10 & Kesuburan?
Pakar saintis memberikan teori bahawa Coenzyme Q10 menggalakkan penghasilan tenaga bagi sperma untuk bergerak lebih laju menuju ke telur ovum. 

Satu kajian di Itali, ada kesan positif dengan pengambilan CoQ10 yang bertindak sebagai pembekal tenaga di dalam struktur mithochondrial pada sperma selain dari bertindak sebagai antioksidan. (Dr Giancarlo Balercia, MD, dari University of Ancona, Itali).

Hasil kajian ini menunjukkan pengambilan CoQ10 telah menyebabkan kehamilan pada 13.6% pasangan yang mempunyai masalah kesuburan setelah menggunakannya selama 3 bulan.

Pengambilan CoQ10 juga membantu meningkatkan jumlah sperma yang sihat dan meningkatkan kualiti ovum.

Bagaimana CoQ10 Bantu Cepat Hamil?
Secara umumnya untuk berjaya hamil, sperma perlulah normal dan kuat untuk mensenyawakan ovum.

Antara punca sukar hamil adalah bentuk sperma yang tidak normal, bilangan sperma yang sedikit dan ovum yang tidak matang.

CoQ10 menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Pengambilan CoQ10 membantu:
  • Meningkatkan kualiti ovum.
  • Meningkatkan pergerakan sperma. 
  • Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.


Kepada para suami yang masih merokok, boleh la berhenti sedikit demi sedikit bagi menjayakan proses ikhtiar hamil bersama. Kenapa perlu berhenti merokok jika mahu berjaya hamil? 

Sperma boleh rosak disebabkan oleh radikal bebas yang ada dalam tubuh badan. Semakin kuat merokok akan kurangkan lagi fungsi antioksidan & tiada pula perlindungan untuk menentang kerosakan pada sperma.

Amalkan CoQ10 ini setiap hari bagi meningkatkan lagi fungsi antioksidan dan seterusnya meningkatkan jumlah sperma yang sihat. 
Bagi mengelakkan sperma dari berlegar - legar pusing di tempat yang sama dan bergerak laju ke depan, mitokondria sangat perlu mempunyai tenaga yang tinggi.

Apa itu mitokondria? Ianya seperti sebuah kilang, tubuh badan kita memerlukan sel -sel (stesen penjaga tenaga) dan nutrisi (pekerja) untuk berfungsi seperti biasa.

Setiap sel mengandungi satu stesen penjanaan yang bernama mitokondria untuk menghasilkan tenaga untuk badan & perlukan nutrisi CoQ10 ini. 

Maka jika jumlah CoQ10 tinggi di dalam badan ia akan bantu meningkatkan pergerakan sperma menuju ke ovum dan seterusnya berjaya bersenyawa membentuk janin di dalam rahim ibu.
Inilah hasil dan keputusan dari kajian menunjukan pengambilan 200mg CoQ10 sehari meningkatkan bilangan sperma dan motaliti sperma. 

Apa Keistimewaan CoQ - Trol Plus Shaklee?
Pasangan pembekal tenaga CoQTrol = CoQ10 + Resveratrol. 

Berita baik, CoQ-Trol Plus Shaklee ini membekalkan sebatian  semulajadi dan proprietari dangan 100mg Coenzyme Q10 bersama dengan resveratrol dan tokoferol.

Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

Maka dengan pengambilan 1- 2 bji CoQ-Trol Plus ini setiap hari dapat membantu setiap pasangan yang mempunyai masalah tidak subur dari segi jumlah bilangan sperma & pergerakan sperma yang lemah serta telur yang tidak matang, kini mempunyai peluang yang cerah untuk berjaya hamil.

Hubungi Aisyah K untuk dapatkan CoQ10 dari Shaklee ini & cara pengambilan yang berkesan terutamanya bagi pasangan yang sedang ikhtiar hamil.

#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
_ _ _ _

Aisyah Kamaruzaman
Daftar ahli shaklee hanya RM 35 sahaja
Follow & Like FB : Aisyah Kamaruzaman
Hubungi saya untuk mengetahui tentang hamil, berpantang & menyusu dengan sihat & gembira dan juga peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te

Amalan Gaya Hidup Sihat Ibu Hamil, Menyusu & Berpantang.

Mana satu pilihan anda?A atau B? (A) Ibu cepat lapar        Ibu kerap makan        Berat badan ibu bertambah        Berat badan ibu sukar nak turun        Ibu moody        Ibu lesu  Atau, (B) Tidak ada lagi masalah susu merudum        Ibu lebih cergas        Bayi lebih tenang (sebab cukup susu)        Ibu lebih ceria (sebab bayi tenang)        Bayi membesar elok, ibu tidak mereput, segar dan berseri. Pastinya mesti ramai yang memilih (B) tetapi bagaimana pula caranya? Saya akan kongsikan amalan gaya hidup sihat berdasarkan pengalaman saya menyusu & berpantang dua orang puteri, Maryam & Khadeeja di usia lewat 30.  Sekarang berusia 40 tahun. Bagi tahu awal - awal umur supaya anda juga akan rasa mampu menjalani dan melakukan amalan gaya hidup sihat seperti saya insyaAllah. Sebelum itu saya kongsikan terlebih dahulu apa rutin sebagai ibu yang bekerja, menyusukan anak & ketika berpantang selepas bersalin. Rutin Ibu Bekerja & Menyusukan Anak .  Bangun seawal pukul 4.30 pagi