Skip to main content

3 Ciri Utama Kepentingan Vitamin C Shaklee Pada Semua Golongan.

Secara umumnya, ramai yang sudah ketahui manfaat mengambil vitamin C dalam diet seharian. Jika mahu disenaraikan pasti panjang berjela dalam blog saya ini.

Mari saya kongsikan antara manfaat & kepentingan vitamin C pada setiap orang yang dewasa adalah:
  • Meransang penghasilan dan menggalakkan fungsi sel imun.
  • Membantu badan menghasilkan antibodi untuk menyerang, melawan dan meneutralkan kuman.
  • Mengurangkan jangka masa selsema dan memendekkan tempoh demam.
  • Membantu perkembangan saraf dan sel janin yang sihat.
  • Mengurangkan masalah gusi berdarah ketika hamil.
  • Mengurangkan masalah kulit kering pada ibu menyusu.
  • Meransang penghasilan kolagen baru.
  • Mencantikkan kulit, kuku dan rambut.
  • Membantu memudarkan parut jerawat.
  • Mencerahkan kulit secara semulajadi dan selamat.
  • Menggalakkan penghasilan sel darah putih.
  • Melindungi sel darah putih daripada serangan radikal bebas.
  • Menguatkan kulit yang menjadi perisai pertama melawan jangkitan kuman dan virus.
  • Kurangkan paras asid urik dalam darah.
  • Kurangkan serangan alergi.
  • Sembuh luka dengan cepat.
  • Memperbaiki kulit kusam dan SUNBURN.
  • Mengurangkan mual dan loya ketika hamil.
Banyak lagi manfaat dan kepentingan vitamin C ini. 

Akan tetapi dari 18 yang saya kongsikan diatas jika tiada 3 ciri utama ini pada vitamin C anda, amat sayang seribu kali sayang kerana ia akan membantu dengan lebih efektif untuk merasai manfaat dari vitamin C yang anda ambil setiap hari.
3 Ciri Kepentingan Vitamin C Shaklee 

#1. Bioflavonoid Sitrus.
Bioflavonoid adalah antioksidan yang hanya terdapat dalam tumbuhan dan buah sitrus. Mereka bekerja secara gabungan dengan vitamin C untuk meningkatkan penyerapan dan penggunaannya.

Di Shaklee, menggunakan bioflavonoid daripada buah sitrus yang memberikan kebaikan menyeluruh yang terdapat dalam setiap tablet.  Vitamin C Shaklee diperkaya dengan 120mg Bioflavonoid Siturs.

Ibu hamil yang mahukan bacaan HB yang normal atau mahu meningkatkan bacaan HB kepada normal, ambil Vita - Lize bersama dengan Sustained Release Vita - C Plus bagi membantu meningkatkan penyerapan zat besi.

#2. Sistem Pelepasan Berperingkat
Inilah ciri yang paling istimewa yang ada di dalam setiap tablet vitamin C Shaklee. Apa maksud sistem pelepasan berperingkat? Setiap 1 jam sebanyak 100mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam darah.

Sistem pelepasan berperingkat ini akan meningkatkan penggunaan dan manfaat serta  kepentingan vitamin C Shaklee ini dan mengurangkan pembaziran. 

#3. Sesuai Bagi Mereka Yang Perut Sensitif.
Sustained Release Vita - C Plus Shaklee adalah produk semulajadi yang diperolehi dari ekstrak jagung yang lembut. Ia sangat sesuai bagi mereka yang ada gastrik. Perut selesa sekaligus dapat menikmati manfaat dan kepentingan vitamin C Shaklee ini.
 
Saya sangat mengesyorkan pengambilan vitamin C Shaklee ini bersama supplement shaklee yang lain kerana ia membantu proses penyerapan setiap nutrisi ke dalam tubuh badan sekaligus memberikan kesan yang sangat efektif untuk kesihatan anda.

Siapa yang perlu mengambil vitamin C Shaklee ini?
  • Pekerja dewasa
  • Ibu hamil & berpantang selepas bersalin
  • Warga emas
  • Pelajar  
Dapatkan hari ini! 

Hubungi Aisyah K bagi mendapat dan merasakan manfaat & kepentingan vitamin C Shaklee ini untuk diri sendiri dan ahli keluarga serta kenalan anda. Saya bersedia membantu memberikan konsultasi cara pengambilan supplement yang betul, sesuai dan berkesan dengan tujuan kesihatan anda.

#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
_ _ _ _

Aisyah Kamaruzaman
Daftar ahli shaklee hanya RM 35 sahaja
Follow & Like FB : Aisyah Kamaruzaman
Hubungi saya untuk mengetahui tentang hamil, berpantang & menyusu dengan sihat & gembira dan juga peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Hari Raya Open House Keluarga & Rakan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung setia blog Aisyah K. Panjang cuti raya kali ini. Bersambung pula dengan cuti hari pekerja & hari wesak. Aisyah tidak ambil cuti raya yang panjang tahun ini. Isnin - Rabu tempat kerja memang sudah bagi cuti. Maka hari Khamis terus masuk kerja. Boleh dikira berapa orang staf yang sudah mula bekerja.  Hari Raya Open House Bersama Dengan Keluarga Yang Paling Di Nantikan.  1 Syawal 1444H Aisyah berkesempatan solat sunat Aidilfitri di rumah mak abah di Seksyen 27 Shah Alam. Kali pertama sejak 5 tahun berkahwin. Berpagi - pagian ke rumah mak abah.  Hari raya pertama inilah open house Aisyah. Makan sama - sama dengan mak abah & adik beradik serta suami dan anak - anak. Cuma abang sulung beraya di Bentong, Pahang manakala kakak saya beraya di Johor (tak ingat nama kampung di sana 🤭). Menu utama sudah semestinya dari air tangan mak. Kuah lodeh. Ada banyak sayur dalam kuah lodeh. Itu yang sangat seronok makan menu kuah lodeh di pagi r

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te