Skip to main content

Lega! Sudah Ada Pain Relief Shaklee Untuk Sakit Sendi

Apa yang berlaku semasa kita bergerak?
Tubuh badan kita semua disokong dengan 206 tulang, more than 230 sendi dan 600 otot.

Tulang menyokong berat badan dan memberikan bentuk kepada tubuh badan. Otot pula "contracting and relaxing" bagi memudahkan pergerakan. Sendi, memberikan fleksibiliti bagi membolehkan otot menggerakkan tulang.
Dapat dilihat disini, tulang, otot dan sendi saling bekerjasama ketika kita bergerak & melakukan apa jua aktiviti pada setiap hari. Tidak kira samada aktiviti lasak atau pun yang  biasa. 

Jika tidak diberikan sokongan dan penjagaan yang betul kepada tulang, otot dan sendi ini maka akan kedengaranlah bunyi..krikk! crack! ouch!

Krikkk! Crack! Ouch! 
Itu bunyi dari tulang dan sendi anda? Pernah dan biasa dengar? Usah terkejut ya di usia muda pun ada yang pernah mengalami bunyi seperti ini. Bunyi ini sangat sinonim dengan sakit sendi. 
Apa itu sakit sendi?
Sakit sendi adalah satu rasa yang tidak selesa, sakit atau keradangan yang timbul pada mana - mana bahagian sendi termasuklah ligamen, tulang, tulang rawan, tendon atau otot.

Ketidakselesaan sendi seringkali dirasai pada tangan, kaki, lutut, pinggul atau tulang belakang. 
Pada 22 November 2023 yang lalu saya berkesempatan untuk sertai FB Live sesi "Sembang Sihat" berkenaan dengan solusi kepada sakit sendi. Bila mendengar perkongsian daripada certified physiotherapist & nutritionist Shaklee, 
Sendi kita jika sudah rosak bukan senang hendak berpatah balik (reverse) kepada keadaan yang asal/sihat & kebanyakan sakit sendi adalah PERMANENT. Seram kan!
Untuk 100% pulih memang sangatlah mustahil walaupun boleh buat pelbagai rawatan.

Contohnya jika anda sudah pernah kena serangan gout berkali - kali, sendi boleh rosak dan sampai bila - bila sendi itu tidak dapat berfungsi seperti yang asal. 

Anggaran kos rawatan "gel injection" pada tulang lutut hampir RM 3,600.00. Belum lagi kos rawatan "total knee replacement", cuba lihat dibawah ini:
Apa pendekatan untuk sakit sendi ini?
Pendekatan untuk sakit sendi ini terhad kepada mengurangkan sakit dan kekerapan serangan sakit. Itu sahaja. Bagi mengurangkan sakit selain membuat fisio, boleh ambil pain killer atau pilihan yang lebih selamat dan semula jadi, ada Pain Relief  Shaklee.

Hendak mengurangkan serangan sakit sendi, amalkan nutrisi yang kaya dengan Omega-3 dan anti - oksida.

Bagi mendapatkan tulang dan sendi yang sihat, amalkan nutrisi lengkap seperti Ostenutrix.

Bagaimana Pain Relief Shaklee Membantu Sakit Sendi?

Pain Relief Shaklee adalah produk yang dibuat khusus bagi mengurangkan kesakitan, terutamanya sakit sendi. 
Bahan - bahan yang digunakan di dalam setiap caplet Pain Relief Shaklee ini adalah semulajadi yang telah diketahui efektif untuk mengurangkan keradangan dan kesakitan.
(1) Boswellia : Ekstrak boswellia mengandungi sebatian asid boswelik  yang mempunyai ciri - ciri antikeradangan dan melegakan kesakitan.

(2) Saffllower : Ekstrak safflower tinggi dengan kandungan polifenol iaitu sebatian semula jadi dengan ciri - ciri antioksida dan antikeradangan.
Lega betul rasa bila Shaklee telah keluarkan produk Pain Relief Caplet ini. Tiada lagi kerisauan untuk bergerak aktif melakukan aktiviti kesukaan pada setiap hari. Hari ini berlari, esok boleh main badminton dan lusa boleh lagi aktif bermain bola sepak.

Pain Relief Shaklee ini adalah solusi jangkamasa panjang :

(1) Melegakan sakit sendi dan rasa ketidakselesaan. Perbaiki mobiliti dan fleksibiliti dengan menghalang rasa kesakitan.

(2) Memelihara tulang rawan daripada rosak dengan mengurangkan rasa inflamasi.

(3) Menyokong proses pembaikan dengan meningkatkan pengaliran darah di bahagian sendi.

Saya kongsikan sedikit tips untuk mendapatkan tulang/sendi yang kuat:
(1) Bergerak aktif
(2) Makan secara seimbang
(3) Ambil suplemen pembina tulang yang lengkap dengan kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan dan boron.
Testimoni dari pengguna Pain Relief Shaklee yang dikongsikan semasa sesi FB Live "Sembang Sihat" tempoh hari :

(1) Puan Norsuhadah : Kakak ipar beliau terlantar baring oleh kerana menghidap sakit arthritis. Amalkan suplemen Pain Relief Shaklee , Omega Guard & Ostenutrix selama 2 minggu sudah menggerakkan kaki dan tangan, sudah boleh bangun dan duduk di kerusi roda sehingga boleh urus diri sendiri.

(2) Puan Lydzar : Sangat aktif menjalankan aktiviti mendaki gunung pada setiap minggu. Pernah mendaki gunung tahan. Tiada rasa cramp, jalan seperti biasa tidak terhencut - hencut. Umur beliau 40-an. Selain mengamalkan produk Pain Relief Shaklee ini, beliau amalkan juga vivix, ostenutrix, omega guard, kolagen powder.

Yakini vitamin Shaklee di dalam diet harian anda.

Dapatkan Pain Relief Shaklee hari ini! Harga sebotol untuk ahli RM 108.00 & RM 135.00 jika belum daftar sebagai ahli shaklee.

Hubungi Aisyah K untuk daftar ahli shaklee dan bagi mendapat dan merasakan manfaat & kepentingan Pain Relief Shaklee ini untuk diri sendiri dan ahli keluarga serta kenalan anda. Saya bersedia membantu memberikan konsultasi cara pengambilan supplement yang betul, sesuai dan berkesan dengan tujuan kesihatan anda.

#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
_ _ _ _

Aisyah Kamaruzaman
Daftar ahli shaklee hanya RM 35 sahaja
Follow & Like FB : Aisyah Kamaruzaman
Hubungi saya untuk mengetahui tentang hamil, berpantang & menyusu dengan sihat & gembira dan juga peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Berpantang Selepas Bersalin & Menyusukan Anak Sehingga Usia 2 Tahun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung  setia & baru blog Aisyah K.  Sudah genap 9 tahun pada bulan Jun tahun 2014 saya mendaftar sebagai pengedar sah shaklee. Bermula dengan set supplement asas sahaja. Dari situ bermulalah pelbagai testimoni shaklee yang saya sendiri perolehi. Bermula dari bujang sehinggalah kini anak sudah ada 2 orang. Testimoni shaklee semasa hamil 9 bulan 10 hari. Testimoni shaklee semasa menyusukan anak sehingga umur 2 tahun.  Ada juga testimoni shaklee ketika kulit muka naik jerawat.  Menakjubkan sungguh bila konsisten ambil supplement shaklee terbaik di Malaysia ini. Kulit muka saya kembali sihat dan jerawat hilang tanpa meninggalkan kesan parut.  Paling menggembirakan adalah saya hanya fokus untuk 1 sahaja akan tetapi dapat 2 sekali testimoni shaklee sepanjang hamil, berpantang & menyusukan anak sehingga umur 2 tahun. Kesan sampingan yang tidak disedari. Sebab fokus ketika itu hanya hendak sihat tubuh badan & anak pun sihat bersam

Keistimewaan & Kelebihan Pengedar Shaklee Kelana Jaya, Selangor.

Anda sedang mencari pengedar sah shaklee di kawasan sekitar Petaling Jaya, Selangor?  Salam perkenalan kepada semua pengunjung blog Aisyah K. Ya betul. Aisyah K adalah pengedar shaklee yang anda sedang cari. Secara khususnya, saya menetap di Kelana Jaya, Petaling Jaya, Selangor. Bersedia 24/7 untuk anda hubungi bagi mendapatkan produk shaklee serta perkhidmatan konsultasi penggunaan produk shaklee yang berkesan. Sedikit Pengenalan Sebagai Pengedar Shaklee . Pada 20 Jun 2014 saya adalah tarikh saya mendaftar sebagai pengedar shaklee . Hampir 9 tahun sudah bersama dengan shaklee. Bermula ketika masih bujang & sudah bekerja sehinggalah kini anak sudah 2 orang.   Bekerja di Klang. Ramai pengguna produk shaklee di sekitar kawasan Klang telah menghubungi saya bagi mendapatkan supplement shaklee dengan kadar segera.  Sebagai pengedar shaklee yang menetap di Kelana Jaya, sangat mudah untuk saya ke Home Office Shaklee di Sunway Geo Petaling Jaya. Sangat dekat. Hanya 5 minit sahaja dari te

Amalan Gaya Hidup Sihat Ibu Hamil, Menyusu & Berpantang.

Mana satu pilihan anda?A atau B? (A) Ibu cepat lapar        Ibu kerap makan        Berat badan ibu bertambah        Berat badan ibu sukar nak turun        Ibu moody        Ibu lesu  Atau, (B) Tidak ada lagi masalah susu merudum        Ibu lebih cergas        Bayi lebih tenang (sebab cukup susu)        Ibu lebih ceria (sebab bayi tenang)        Bayi membesar elok, ibu tidak mereput, segar dan berseri. Pastinya mesti ramai yang memilih (B) tetapi bagaimana pula caranya? Saya akan kongsikan amalan gaya hidup sihat berdasarkan pengalaman saya menyusu & berpantang dua orang puteri, Maryam & Khadeeja di usia lewat 30.  Sekarang berusia 40 tahun. Bagi tahu awal - awal umur supaya anda juga akan rasa mampu menjalani dan melakukan amalan gaya hidup sihat seperti saya insyaAllah. Sebelum itu saya kongsikan terlebih dahulu apa rutin sebagai ibu yang bekerja, menyusukan anak & ketika berpantang selepas bersalin. Rutin Ibu Bekerja & Menyusukan Anak .  Bangun seawal pukul 4.30 pagi